torsdag 26 juni 2014

Altanen

Altanen har kommit iordning de senaste veckorna och vi sitter här mycket när det är fint väder. Altantaket målade vi (jag och min syster) i våras och så har jag köpt nya gardiner och sytt upp. Bra att ha när solen är för stark i ögonen när man ska äta.
 
Sittplatserna består av korgstolar från IKEA som jag målat vita samt två gamla kyrkbänkar som fått behålla sin originalfärg. Bordet har vi själva byggt av gamla takplank för att få den storlek vi ville ha.
Dagbädden som förra året gick i marint tema har i år fått kuddar och överkast i beige istället. 

Den fina ljuskronan kommer från Country Interior, Billa Gård.
Utanför fönstret klättrar massor av rosor. När bilden togs blommade de inte ännu, men idag har de börjat blomma och det blir en fantastisk vägg med hundratals rödrosa rosor!
Det jag verkligen gillar med vår altan är att den har tak men inte är inglasad runt om, det blir en bra utomhuskänsla och kontakt med trädgården och poolen. I nästa inlägg får ni se hur poolområdet blivit med nya planket!
Nu har jag precis packat en fikakorg och ska bege mig ut på utflykt med mina barn!
Kram Malin

Inga kommentarer: