lördag 10 augusti 2013

Favoritrum 2

 Idag får ni se bilder på mitt andra favoritrum här i huset, det vi kallar finrummet. Ett rum att umgås i utan TV. Vi sitter inte så jätteofta här bara familjen utan mer när vi har gäster på besök, men inbland kan det vara skönt att gå in här och bara lägga sig på en soffa och koppla av. Det är ett rum som alltid är iordning eftersom barnen inte leker här inne, det är ganska skönt faktiskt. Ett avslappningsrum helt enkelt...
 Mycket kuddar i sofforna ger en ombonad känsla tycker jag. Vi har blandat flera olika modeller men hållt oss till ett begränsat antal färger för att skapa lugn. Mattan som ska vara under bordet är på kemtvätten just nu :)
Takkronan vet jag att det är många som sett i vårt senaste inredningsreportage och gillar. Den finns fortfarande att köpa på Country Interior och kostar ca 1500:-
 Bokhyllorna vid sidan av fönstret byggde vi förra sommaren och vi är så nöjda! Mycket bättre att bygga själv än att köpa nya, då blir färg, form och storlek precis som man vill. Vi byggde hyllorna i olika sektioner som vi sedan monterade ihop på plats i rummet. Att flytta på dem nu är nog inte att tänka på...:)
 Till vänster ser ni öppningen till vår matsal. Den öppningen fanns inte när vi flyttade in i huset men efter något år så öppnade vi upp dörrhålet och det gjorde att matsalen inte kändes så trång och att man kan sitta i båda rummen och ändå ha lite kontakt med varandra om man är mycket folk.

 I en av bokhyllorna har vi en liten ego-hörna där vi samlat tidningarna som vi varit med i.

Ja, finrummet är helt klart ett favoritrum även om jag inte sitter här allt för ofta. Jag är nöjd med färger och möbler och det lugn jag känner här inne. Borde nog lägga mig här på soffan lite oftare :)
Kram Malin

Inga kommentarer: