onsdag 6 juni 2012

Nationaldagsfirande?!

Igår kväll kom vi hem igen från Skåneland och idag har vi "firat" nationaldagen med att bara vara hemma! (förutom en snabb tur till mataffären). Vi har varit ute hela dagen, klippt gräset, grillat,  rensat lite ogräs, storstädat på vår "gymnastiksal" mm. 
 I mataffären köpte jag en massa olika goda grönsaker, blev väldigt inspirerad av maten vi fick på patienthotellet i Lund. Massor av gosa grönsakskombinationer serverade de, och jag förstår att det är mycket annat folk och inte bara patienter som väljer att äta där. Egentligen är jag inget alls för olika dieter, tycker att det är bättre att träna lite extra för att kunna äta lite extra, men nu ska vi faktiskt testa att ta bort lite kolhydrater i kosten för att se vilken effekt det har på min mans diabetes, och för att jag blev så inspirerad i Lund. Kanske har det positiv inverkan på mig med? :)
 Kvällsmaten idag bestod av ugnsbakad lax och morötter. Väldigt gott!
 Har även införskaffat årets första svenska jordgubbar! Vad jag ska använda dem till får ni se snart :)
Imorgon börjar arbetsveckan för min del, men två dagar känns inte så betungande även om jag har två fullspäckade dagar. På fredag efter jobbet ska vi åka till Stockholm och hämta en bil vi köpte igår, tjohooo! 
Kram Malin

Inga kommentarer: