söndag 11 december 2011

Vilken helg!

Tillbaka på bloggen efter en intensiv och fantastiskt rolig helg! I fredags var det julmiddag med min mans jobb, eller ja de på hans avdelning vilket vill säga två personer med respektive :) Vi åt god mat, drack gott, såg en härlig julshow och sov på hotell. Lördagen var aningen seg men efter en powernap i soffan medan barnen tittade på film bar det av på dop som blev ett bröllop som blev en härlig fest!
Idag, söndag, har jag köpt en gran. Galet dyra de där kungsgranarna, min man fick sig en smärre chock när jag till slut vågade avslöja vad jag gett för den, men fin kommer den bli när den är pyntad och klar :)Vi gjorde även ett försök med lite mer julgodis... Julkola och knäck blev det. Avslutade dagen med adventsfika.

Har inte hunnit ta en enda bild i helgen, men här är två veckor gamla kort på hur vi julstylat i matsalen. Granar plockade i skogen och planterade i urnor. Jag har inte ännu bestämt om de ska pyntas eller ej... Har en liten idé på julpynt, men det är också fina som de är tycker jag.

Hyacinter hör julen till, synd bara att de blommar så snabbt. Idag ser de inte ut som på bilden här. Dags att byta ut igen snart.

Hoppas att ni alla haft en lika trevlig helg som oss! Nu blir det sängen. Godnatt!

Kram Malin

1 kommentar:

Unknown sa...

nice the 2 chrismas threes... lovely
kisses from italy
simona