lördag 17 december 2011

Fullt upp

Ja, det har blivit lite tomt här på bloggfronten den senaste tiden, men ibland räcker tiden helt enkelt inte till. Det är en del som ska fixas till måndag kväll då det kommer ca 25 glada kollegor hit! Kalla det julstress om ni vill, men jag tycker bara att det är kul. Ljus, servetter, mat, bakning mm ska vara klart, och inte minst städningen.

Igår kväll och större delen av dagen idag har jag dock inte varit hemma utan hjälpt min svägerska och svåger att tapetsera. Alltid kul att kunna hjälpa någon annan ibland, och minst lika kul att bli tillfrågad! Sen hem och städa de där sakerna man (jag) annars inte gör så ofta, skura kakel, diska igenom allt porslin i köket, tvätta textilier, skura ugnslucka mm... Men det blir fint och det är kul att ha allt klart till jul.

Nu ska jag bege mig till köket och koka apelsinris som får kallna över natten. Ska bli bättre på att ta bilder också, har liksom inte hunnit dokumentera allt vi gjort senaste veckan. Dagens bild är tagen för någon vecka sedan då chiffonjén fick lite ny styling. Ha nu en fin kväll alla!


Kram Malin

Inga kommentarer: