söndag 5 december 2010

Rött eller inte rött...?

Har lite svårt att bestämma mig så här inför jul om det rödas vara eller inte vara... På ett sätt hör det ju till med rött till jul, men jag tror nog inte att jag riktigt gillar rött i min inredning. Jag bara älskar att plocka fram adventsstjärnor och ljusstakar, men när jag kommer till tomtarna och det röda i jullådan får jag lite ångest... Var ska jag placera det? Julsakerna ska ju vara fina och skapa stämning, inte dra ner den andra inredningen, och jag tror nog att vardagsrummet gör sig bättre utan röda detaljer. Istället satsar jag på en fin gran med silver och vitt som matchar tapeterna och silvriga ljusstakar på bordet. Så, det blir en jul, men en som matchar vårt hem och det är inte rött...
Men, jag kunde inte helt slopa det röda, det hör ju som sagt på något sätt till... Så....

lite röda paket blir det...


och några röda ljusstakar och kuddar på hallen uppe där vi sitter när vi tittar på tv. Lagom mycket rött alltså!





2 kommentarer:

Alexandra sa...

Vad kul att du skaffat blogg =)
Vitt o silver är så fint till jul, i stora rummet kör vi med röda detaljer. Ha d gott!

MINA FINA RUM sa...

Ja, har länge tänkt tanken och nu kommit till skott! Synd bara att jag inte gjort det tidigare med tanke på allt vi renoverat... Ja, lite rött ska det väl vara till jul, ert nya sovrum är förresten helt underbart!