måndag 6 december 2010

Kuddar


Sitter på patienthotellet och är ganska nöjd över att stor del av alla julklappar är köpta. Har hunnit med en shoppingrunda i Lund, och favoritbutiken idag var Indiska. Massor av fina ljuslyktor och porslin, det var inte svårt att hitta julklappar där! Skulle kunna köpt mycket fint till mig själv också om bara budgeten tillåtit :)

Själv önskar jag min givetvis lite inredningssaker till jul, inget speciellt egentligen, men kuddar och ljusstakar kan man aldrig få för mycket av. Fick lite mersmak på marknaden sist och funderar på att köpa lite fler fattigmanssilver ljusstakar och kuddar av Björn och Marcus så småningom.




I vår är det fyra år sedan jag var hemma och sjukskriven när jag väntade våra tvillingar. Av olika anledningar fick jag inte röra mig i början av graviditeten, så vad gör man stillasittandes när man egentligen är full av energi? Jo, jag spenderade tiden till att sy kuddar till vårt vardagsrum (vi skulle då strax flytta till vårt förra hem), och de kuddarna är jag fortfarande barnsligt nöjd över. Alla kuddar knyts ihop med band och alla de stora sittkuddarna på översta bilden har en isydd hängare så att de går att hänga på väggen. Idag finns kuddarna fortfarande i sofforna i vårt vardagsrum, fast med sällskap av köpta kuddar och andra hemsydda kuddar, och fler kommer det bli! :)


Inga kommentarer: