söndag 12 oktober 2014

En ny plats

Min läsfåtölj
 Vårt hus är inte så evigt stort, ca 200 kvm, men trots det insåg vi att vi inte använder oss av hela huset på ett effektivt sätt. Och det trista var att vi inte använde det rum vi egentligen tycker är bland de bästa speciellt ofta, nämligen det vi kallat "finrummet". Finrummet har vi använt när vi haft gäster och medvetet möblerat utan en TV eftersom vi vill umgås och prata där och inte att festens mittpunkt blir en TV, men till vardags hände det inte jätteofta att vi gick in och satte oss där.
Så, vi bestämde oss i somras för att ändra på det och försöka vara i rummet lite mer. Vi har ju trots allt lagt ner mycket tid till att bygga bokhyllor och inreda på olika sätt för att få det bra där inne. Så, emot alla våra lagar och principer så åkte jag och köpte en till TV! Lite märkligt egentligen eftersom vi tittar på TV väldigt sällan, vissa perioder inget alls och vi har bara gratiskanaler att tillgå eftersom vi inte är så intresserade att lägga vår tid på att titta på TV. MEN som vi använder rummet nu :) Här har blivit min och mannens plats på kvällarna när vi inte är i farten med annat. Mest min plats kan man säga eftersom jag ställde iordning en fåtölj med fotpall och ett litet brickbord där jag lagt all studentlitteratur jag ska läsa, och så sitter jag här inne på kvällarna och läser och ibland står TVn på. Och dessutom tycker barnen att det är hur lyxigt som helst att de fått en "egen" TV på ovanvåningen :)


Bokhyllorna har vi byggt själva från grunden.

 Och där på bilden ovan ser ni, lite gömd bakom dörren så den inte syns från de andra rummen och på ett litet bord så att inte någon stor TV-bänk drar till sig blickarna.
Kram Malin

Inga kommentarer: