onsdag 1 maj 2013

1:a maj!

Bortsett från ont i halsen och en borttappad röst så har dagen varit bra! Så skönt med en ledig dag mitt i veckan så man hinner fixa lite, och att den dessutom bjuder på strålande sol är ju toppen. 
Vi arbetar på här hemma, har haft en den att-göra-saker på min lista:
  • Ta fram utemöbler
  • Skura altanen
  • Putsa fönster på altanen
  • Bygga en nya altan
  • Sätta dit staket runt nya altanen
  • Plantera blommor
  • Måla pallkragar
  • Plantera grönsaker
  • Öppna poolen
  • Köpa nya utemöler
  • Piffa!
Jag kan stolt säga att vi prickar av den ena saken efter den andra. I veckan har jag skurat altanen, idag putsade jag fönster och bar ut möblerna. Nya altanen är färdigskruvad och även staketet är så gott som på plats. Blommorna är till största delen planterade och pallkragarna målade jag idag men de är inte fyllda med jord ännu så några grönsaker är inte planterade. Dessutom blev det ett litet sidoprojekt gjort idag också, bilder kommer sen :) 

Och anledningen då till detta arbetstempo?! Jo, jag blev uppringd av en journalist som vill göra ett reportage hos oss till ett sommarnummer i en inredningstidning, och då måste ju allt vara klart! 26:e maj kommer journalist, fotograf och stylist hit och då ska även huset vara städat... Men vi hinner!


Korgstolarna framme på altanen. Golvet skurat och fönsterna putsade! Piffet kvar...
Altanen i anslutning till poolen färdigbyggd. Staketet på väg att sättas upp...

Det kommer bli så bra när allt är klart. Och vad vi njutit på vår nya altan idag! (Jo, vi hinner med att njuta också). Den ligger på bästa solplatsen i trädgården så jag förstår inte att vi inte byggt den tidigare.

Mer bilder i nästa inlägg.
Kram och godnatt. /Malin

Inga kommentarer: