tisdag 5 mars 2013

Vårkänslor

Nu känns det lite som att våren är på gång. Vi har haft flera fina dagar med mycket sol och fågelkvitter. Och tänk att det bara är knappt fyra veckor till påsk! 
Just nu är jag hemma med ena sonen som har scharlakansfeber, inte så kul men det går trots allt bra. 
Lite vårkänslor smyger sig in i huset, det började med denna fina blomma och kruka som jag fick av min lärarstudent. Visst är den fin?!
Efter att jag fick den fick jag äntligen lite energi att kasta ut de små granarna som stått kvar i krukorna sen i julas och köpt lite nya blommor. Att köpa blommor är kul på ett sätt, men jag gör det väldigt sällan för jag är för snål antar jag :)
 Har även införskaffat lite påskpynt som ni får se senare i veckan...! 
Nu är det dags att ta tag i lite jobb, rättning av nationella prov, omdömesskrivningar och lite annat smått, och däremellan eller samtidigt ta hand om min lilla grabb. 
Kram Malin

Inga kommentarer: