söndag 24 mars 2013

En liten upprustning...

...av tvättstugan blev det i går. Det började med att jag tapetserade dörren in till tvättstugan och insåg att det fanns lite tapet kvar...och energi :)
När vi renoverade tvättstugan när vi flyttade in i huset satte vi upp återställare på väggarna och målade vitt, ett nytt golv lades in och ny våtrumsvägg vid dusch- och badhörnan. Vi bytte också skåpen i tvättstugan. Allt gjordes med andra ord om, men på enklaste sätt. 
Återställaren som målades vit har blivit lite skitig och skavd, så en uppfräschning behövdes.Det blev ett billigt projekt då tapeten är rester från sovrumsrenoveringen så allt fanns hemma, precis i min smak! 
Tapeten är en Sandbergtapet i grått och vitt, mönstret är från 1920-talet. 

Några (dåliga) mobilbilder från hur det såg ut före snabbrenoveringen. 
 Och efter! 
 Nu blev det som att komma in i ett riktigt rum som min man säger :)
För att vara ett snabbt och gratis projekt är jag riktigt nöjd! Vi behöver byta tak här inne för det är fel sorts gipsskivor uppsatta tydligen (inte gjort av oss), så det funderar vi på att ta tag i i sommar, likaså fläkt och lite annat behöver fixas till. Men vi klarar oss här ett tag till och nu är det lite roligare att tvätta :)
Problemet är att när jag fixar med sådant här blir jag så sugen på att fixa på fler ställen. Till exempel är stora hallen nere tapetserad med återställare som vitmålats men jag är inte helt överrens med hur återställaren blir efter ett tag. Den är fint skrovlig på ytan vilket gör att den lätt blir skitig, en tapet är lättare att hålla ren. Men, det får bli i framtiden, jag har andra och roligare saker jag behöver lägga pengarna på nu. 
Kram Malin

Inga kommentarer: