tisdag 11 december 2012

Julförberedelser

Jag har inte bloggat så mycket på grund av jobb, men mellan arbetspassen har vi hunnit pyssla lite här hemma inför jul. Vi har satt upp stjärnor till advent, lagat en del julgodis, bakat pepparkakor, planterat lite julblommor, klätt granen och städat och fejat. 
 Jag älskar mina fina julgranskulor i fattigmanssilver och samlingen har utökats en del i år. Dock har jag inte så många att jag kan klä granen med dem (vill ha en stor gran med mååånga kulor), så jag samlar dem istället i en skål så att det syns hur fina de är tillsammans. 



Vissa tycker jag är knäpp som inte har en massa rött till jul, men jag tycker att man kan skapa stämning med silver och naturfärger istället. Vi satsar på stjärnor i fönstren, levande ljus, silvriga julkulor, hjärtan i buxbom och trä, grankransar osv för att skapa julstämning. Det tycker vi är fint! 
Kram Malin

Inga kommentarer: