tisdag 23 oktober 2012

Fest i dagarna tre

 Oj, vad livet kom emellan mig och bloggen :) Vi har haft, och har fortfarande, fullt upp här hemma! I söndags fyllde våra guldklimpar fem år, och ett femårsfirande är inget man planerar och genomför i en handvändning. Nej, här har vi planerat och fixat och städat och bakat och allt annat som hör till i flera dagar.
 Firandet började redan i fredags då två av mina syskon med respektive kom upp till oss och sov över. Det var även den dagen vi skulle hinna städa, köpa all mat, baka, göra tårta och gå på en begravning. Jag kan sammanfatta det med att det blev hämtmat på kvällen :) På lördagen var kalaset för släkten. 24 personer var vi och grabbarna njöt i fulla drag och stannade uppe halva natten. Vi hade fixat en "Fångarna på Fortet" tävling med olika lag och sju olika "celler". Fantastiskt roligt även om det krävde en hel del förberedelser under veckan. 
 I söndags var det traditionellt födelsedagsfirande. Vi och de övernattande gästerna sjöng för barnen, de fick sina presenter av oss och var så nöjda. Det blev stor frukost med våfflor och nybakta scones och sedan firade vi(enligt barnens önskemål) med att åka till Busfabriken tillsammans med kusinerna. Jätteroligt! Till kvällen var vi alla helt slut! 
En underbar helg med två underbara och nöjda barn har det varit! Snart åker vi bort på en efterlängtad semester och inför det krävs också planering. Själv har jag jobbat 11-timmarsdagar måndag-tisdag för att hinna allt jag måste innan semestern, ikväll har jag tvättat och städat, men snart så blir det avkoppling för hela slanten!
Kram Malin

1 kommentar:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilka mysiga dagar! Kan tro att grabbarna uppskattadekalasandet! Kram!