tisdag 10 juli 2012

Bokhyllor

Nu behöver jag lite hjälp från er. Vi är i stort behov av förvaring för våra böcker  här hemma. Barnen har en hel del och även vi, men vi har inga bra bokhyllor att ha dem i. Barnens böcker står på deras rum, men eftersom de äger många gemensamt så skulle vi vilja ha dem på ett och samma ställe. Jag älskar att läsa och min boksamling fylls på varje månad.
 Vi vill inte stoppa in böckerna i ett skåp utan ha dem framme. Det ska vara enkelt att ta fram en bok för läsning, plus att jag tror att det är bra för barnens utveckling att ha böcker framme i hemmet. 
 Bilderna är hittade på nätet och ger fin inspiration. Vi funderar på om vi ska bygga en bokhylla, men inte så avancerade (och dyra) som på bilderna. Så, hur löser ni förvaringen av böcker? Har ni något tips på hur man kan bygga en fin men inte allt för dyr förvaring?
 Skriv gärna en kommentar, länka till era bloggar eller skicka mail/bild till malwe878@hotmail.com. 
Skulle bli så glad att få lite tips från er!!
Och glöm inte vilken betydelse kvällssagan har för era barns utveckling :) Böcker och läsning är viktigt, därför tycker jag att de ska stå framme.
Kram Malin

2 kommentarer:

Anita sa...

Hej
Det gläder en "skolbibliotikarie" att du slår ett slag för böcker!!
Platsbyggda hyllor är snyggt.
Hittade ånyo kantareller i dag, så det tillsammans med stekt falukorv och spagetti blev en höjdartisdagsmiddag.
kram

Anonym sa...

IKEA t ex Billy, bygg in, sätt på lister nere o fina krönlister uppe. Måla. Tadaaa!!!
/Malena