söndag 28 november 2010

Nya projekt


Idag har jag varit på julmarknaden nästan hela dagen. Det har varit mycket folk och riktigt trevligt! Med mig hem har jag fem ljusstakar i fattigmanssilver, tre vita ljusstakar och tre kuddar. Det fanns så himla mycket fint, och jag tror nog det blir ett par kuddar till nästa gång :)
Här hemma håller vi på med lite olika projekt. Ett av dem är att öppna upp ett dörrhål (fast utan dörr) mellan vad vi kallar "finrummet" och vårt matrum. Det kommer bli jättebra när det är klart! Det har funnits ett dörrhål i den väggen för ca 30 år sedan så vi borrade hål och letade upp det gamla hålet.

Nästan färdigsågat från ena sidan. Idag är hålet faktiskt rakt igenom, men det tråkiga arbetet att göra det rakt, sätta lister mm. återstår. Jag återkommer med fler bilder!

Inga kommentarer: